Nyheter

Problem med elektronisk fakturering

Vi har tyvärr fortfarande problem med vårt system för elektronisk hyresfakturering. Det innebär att du som vanligen får din hyresavi i elektroniskt format kommer att få denna i pappersformat denna gång. Pappersfakturorna är utskickade och borde landa i din brevlåda under denna vecka. Har du inte fått din hyresavi med posten i slutet av denna vecka så ta kontakt med vår kundtjänst på 0687-164 50 eller bergfast@berg.se. 

För dig som har autogiro så fungerar allt som vanligt. 

För företag som använder Swefaktura med månadsavisering så kommer denna avisering inte att komma i elektronisk form denna gång, utan du får en fakturakopia skickad till dig istället. 

Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter som uppstått med anledning av detta!

Undvik att besöka oss på kontoret just nu!

Med anledning av situationen med coronaviruset så ber vi dig som har något ärende till oss på Bergfast att i första hand kontakta oss via telefon eller e-post. Undvik så långt det är möjligt att besöka vårt kontor och undvik helt att komma på besök om du har sjukdomssymptom.

Vi hjälper dig gärna via telefon eller e-post med ditt ärende! Du når Bergfasts kundtjänst på telefonnummer 0687-164 50 vardagar klockan 09-12 och 13-15 (dag före röd dag stänger kundtjänst klockan 12). Du kan också skicka e-post till oss på bergfast@berg.se så besvarar vi din fråga så snabbt vi kan under alla vardagar.

Tack för att du hjälper oss att bromsa smittspridningen!

Läs mer på berg.se om vad du kan göra för att förebygga egen smitta och minska risken för att smitta andra

Hyresavierna något försenade

Saknar du din hyresavi? Vi har tyvärr blivit försenade med att skicka ut dessa! För dig som har elektronisk hyresavisering beräknas din hyresavi landa hos dig i slutet på innevarande vecka (vecka 16), och för dig som får hyresavin per post beräknas du ha den i brevlådan under kommande vecka (vecka 17). Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter som detta kan ha medfört. 

Problem med felanmälan via webben

Just nu har vi driftstörningar i vår webb-felanmälan. Vi hänvisar till felanmälan via telefon 0687-164 50 eller e-post bergfast@berg.se. Vi arbetar på att kunna lösa problemet så snart som möjligt men har i nuläget tyvärr inga besked om när detta kan ske. 

Nu blir vi Bergfast - Bostäder & lokaler

Den 1 januari blir Bergs Hyreshus en kommunal fastighetsavdelning istället för ett kommunalt bolag. Vår nya bostads- och lokaluthyrning har vi valt att kalla för Bergfast - Bostäder & lokaler. Med det vill vi visa att vi vill vara en hyresvärd som står stadigt och tryggt och som du kan lita på.

Vår nye fastighetschef Richard Grubb, som tillträder sin nya tjänst efter årsskiftet, kommer tillsammans med våra duktiga medarbetare inom bostads- och lokalverksamheten att arbeta för att lyfta vår bostads- och lokalförmedling i Bergs kommun till nya höjder.

Läs mer om vår nye fastighetschef

Det här innebär det för dig som hyr av Bergs Hyreshus idag

Du kommer fortfarande att kunna ringa oss på samma telefonnummer som tidigare, 0687-164 50, om du har frågor som rör den bostad eller lokal du hyr av oss.

Webbplatsen www.bergshyreshus.se byter adress till bergfast.berg.se, men den gamla adressen ligger kvar i cirka 6 månader framåt, och du kommer att skickas rätt även om du skriver in den gamla adressen.

Våra e-postadresser förändras också från att sluta på @bergshyreshus.se till att sluta med @berg.se från och med den 1 januari. De gamla e-postadresserna finns kvar parallellt under en tid. Du hittar de nya och uppdaterade e-postadresserna till oss på bergfast.berg.se från och med januari.

Vi ändrar också utseende på våra fastighetsskötares och driftteknikers kläder, bilar och liknande från januari och framåt då vi byter från Bergs Hyreshus "nyckel-logga" till kommunvapnet.

Mer information i januari

Håll också utkik efter mer information under januari när förändringen trätt i kraft, då vi berättar mer om vad som händer och vad förändringen innebär för dig - självklart kommer vi också bjuda in dig som hyresgäst eller som nyfiken på kalas för att fira denna förändring tillsammans med dig och ge dig möjlighet att få information och ställa frågor.

 

 

Autogiroavier

2019-09-05

Vi vill göra det vi kan för att spara på miljön. Som ett led i detta kommer vi från och med decembers hyresavi sluta skicka ut hyresavier som ska dras via autogiro. Vid eventuell hyresförändring kommer hyresavin med nya hyran att skickas ut så att alla får information om förändringen. Ni kan alltid hitta era hyresavier om ni loggar in på "Mina sidor". Behöver ni hjälp med att logga in så kontakta oss så hjälper vi er. En skillnad som blir med detta är att ni inte kommer få nyhetsbrevet hem i brevlådan varje kvartal, men de finns alltid att läsa här på vår hemsida.

 

 

Filmer som hjälper dig hemma

2019-05-30

Vi har tagit del av framtagna filmer som kan hjälpa dig som hyresgäst i ditt hem. De innehåller information om hur man rensar vattenlåset, hur man beter sig i tvättstugan m.m. Här kan du se filmerna.

 

 

Problem med köpoäng

2019-05-22

Vi har under en tid upplevt problem med att "Mina sidor" visade 0 i köpoäng trots att man har poäng. Nu är detta problemet fixat och man ser numera när man loggar in både poäng och när poängen räknas ifrån.

 

 

Ny hemsida

2019-02-28

Vi har skapat en ny hemsida med fokus på att kunna erbjuda en bättre service till våra hyresgäster såväl som de som söker lägenheter, parkeringsplatser, lokaler eller information.
Mycket har handlat om att skapa en sida som fungerar för mobiltelefoner och surfplattor, oavsett märke och teknik. Dvs. göra vår sida tillgänglig för ett brett modernt användande. Det har inneburit att vi har fått byta teknik i bakgrunden och det i sin tur har öppnat upp möjligheter att erbjuda en direkt högre servicenivå till våra hyresgäster: Det blir enklare att göra en serviceanmälan, en beställning eller en förfrågan via webben och man kan följa ärendet och hålla sig uppdaterad. Man kan också via Mina sidor se sitt kontrakt och sina fakturor.
Vi hoppas givetvis att ni ska trivas med vår nya web. Synpunkter? Maila gärna till infp@bergshyreshus.se

 

 

Alla behöver logga in

2019-02-20

För att kunna se dina prenumerationer på "Mina sidor" behöver du lägga in dina prenumerationer igen. De som finns registrerade sedan tidigare finns kvar, men du kan inte se dessa. 
OBS! Ingen kommer att tappa några köpoäng på att inte logga in.
För att behålla sina köpoäng och fortsätta vara aktiv i vår kö behöver man sedan logga in minst var 6:e månad. Det kommer också ut en automatiserad påminnelse till den registrerade e-post adressen. Den påminnelsen kommer i god tid innan man inte varit inloggad på 6 månader.

 

 

Bergs Hyreshus AB och Hyresgästföreningen är klar med hyresförhandlingen av lägenhetshyrorna

2019-01-26

Höjningen blir 1,75% i snitt från 2019-04-01.

- Förhandlingarna har präglats av god förståelse för varandras synpunkter och behov. En bra förhandling helt enkelt. Givetvis hade vi långsiktigt haft behov av en större ökning men samtidigt är vi också medvetna om våra hyresgästers situation och ser den överenskomna höjningen som realistisk, säger Hans Green, Bergs Hyreshus AB.

 

 

 

 

Telefon
0687-164 50 

E-postadress
bergfast@berg.se

 

Besöksadress 
Skede 910, Hackås

Postadress 
Bergfast Bostäder och lokaler
Skede 910
845 94 Hackås