e-faktura

E-faktura är ett enklare sätt att hantera dina hyresavier och fakturor på. Det är också ett bättre sätt för dig än autogiro, för med e-faktura kan du alltid justera belopp och betalningsdatum. Nedan följer mer information.

Vad är elektronisk faktura (e-faktura)?

En e-faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du titta på i internetbanken och den kommer att se ut precis som en faktura på papper.

Hur vet jag att jag har fått en e-faktura?

Du måste regelbundet kontrollera på din internetbank om du har några e-fakturor som har kommit för ditt godkännande.

Får jag min faktura på papper?

Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon faktura på papper från oss. Du kan skriva ut fakturan direkt från banken om du vill fortsätta ha den på papper.

Vilken information finns på e-fakturan?

Det är precis samma information på en e-faktura som på en pappersfaktura.

När betalas en e-faktura?

När du har godkänt din e-faktura på banken betalas den automatiskt på förfallodagen.

Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?

Ja, det går bra. Då finns också en lösning på många banker med automatisk betalning av din e-faktura.

När får jag e-fakturan?

Den kommer till internetbanken vid samma tidpunkt som fakturan skulle kommit i brevlådan.

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din e-faktura på förfallodagen får du ett inkassokrav per post, på samma sätt som gäller för pappersfakturor.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla dig för e-faktura till Bergs Hyreshus igen hos din nya bank.

Hur avanmäler jag mig från e-faktura?

Via din internetbank letar du upp avanmälan för elektronisk faktura. Följ därefter instruktionerna.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

Har du frågor om betalningen ska du kontakta din bank. 

Har du frågor om innehållet i e-fakturan eller om du behöver ytterligare information än ovan, mejla oss.